sedona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu sedona - Reisverslag uit Flagstaff, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu

sedona

Blijf op de hoogte en volg Emelie

10 Juni 2015 | Verenigde Staten, Flagstaff

Flagstaff is een heel erg leuk plaatsje. In downtown stikt het van de kroegjes, eetcafés en leuke winkeltjes, ons hotel ligt midden in Flagstaff en we hebben hier alles binnen handbereik. We blijven hier twee nachten. Wel lekker om niet meteen weer weg te hoeven. Ik heb steeds meer de behoefte om ergens langer te blijven. Vandaag hebben onze was gedaan en daarna lekker ontbijt gehad bij een heel leuk eetcafe Maciy gerund door studenten. Heerlijke capuchino gehad!! Daarna zonder bagage op de motoren naar sedona gereden. Ooit heeft er een artikel in happinez gestaan over de aardenergieen en spiritualiteit van sedona. Daar wilde ik wel eens naar toe. De weg er naar toe was bijzonder mooi. Een beetje zuid frans of corsicaans te noemen. De rotsen werden fel oranje en rood, prachtig! Maar op mooie viewpoints bleek dat je moest betalen om te mogen kijken!! Er stond zelfs een betaalautomaat in de natuur!!! Het moet niet gekker worden!! Eenmaal in sedona bleek de kermis compleet. Super toeristisch met veel tarot, aurahealing, en waarzegwinkels. Ik noem het maar even zo! Niks authentieks, de ene tour na de andere kon je boeken en vooral heeeeeel veeeeeel souvenirs! Mijn lief noemt het een Eftelingverhaal. Uiteindelijk heb ik mezelf een paar mooie minetonka's gekocht want die bleken wel de helft goedkoper dan in nederland. Eenmaal terug in ons hotel in flagstaff zijn we maar snel aan de borrel gegaan tijdens het happy hour in de super gezellige bar. We streken neer aan een tafeltje bij het raam waar we met iPad en lonely Planets deel twee van onze vakantie aan het visualiseren waren. Plots staat er een vrouw aan ons tafeltje die de lonely planet had zien liggen. Ze vroeg ons of we tevreden waren over dit exemplaar over west Amerika. Bleek zij een van de schrijfsters te zijn! Wat grappig zeg!!! Gezellig met haar gekletst over de mooie omgeving met alle desillusies en de "betaalde natuur.".Zij was het helemaal met ons eens en gaf ons tips wat we beter zouden kunnen doen. Helaas hebben we daar geen tijd meer voor want deze laatste drie dagen hebben we nodig om terug te komen in las Vegas. Vervolgens tipte ze ons een Thais restaurant naast ons hotel. Zij ging dat vanavond uitproberen voor lonely planet, dus hebben wij dat ook maar gedaan. Super basic ambiance waar we zelf niet snel naar binnen zouden gaan. En dat zegt dus niks want we hebben Heeeeeerlijk gegeten!!
Zometeen lekker slapen en morgen weer bagage op de HD en verder op weg naar route 66!!

Nog even nagedacht over de schoonheid en de desillusie van vandaag en gisteren. In relatie tot kunst zeg ik altijd dat de omgeving waarin iets geplaatst wordt bepalend is voor het tot z'n recht komen van de schoonheid van het kunstobject. Zou dat ook gelden voor dit "Efteling" fenomeen? Dat je hierdoor teveel afgeleid wordt om de stilte en schoonheid te kunnen zien en ervaren...... We gaan er maar eens een nachtje over slapen.

Vandaag flagstaff weer verlaten en een mooie tour gereden rondom sedona. Toen we sedona voor de tweede keer binnenkwamen waren we iets milder gestemd over het toch wel mooie plaatsje. Koffietje gedronken en daarna door naar cottonwood. Dit bleek een heel authentiek Western plaatsje te zijn. Dus afstappen voor nog een koffietje. Maar mijn lief was plotsklaps z'n motorsleutels kwijt. Paniek in de tent! Want de sleutel was een zendertje en zonder dit zendertje kon zijn mooie oranje Roadking niet meer starten! Daar stonden we dan. Gelukkig in een mooi authentiek dorpje!! Snel besloten om terug te rijden naar sedona want daar zouden ze moeten liggen, op de parkeerplaats. Maar ja, samen op 1 motor terug was geen optie vanwege de bagage, tja Harley....... Dus bleef ik achter in cottonwood met de oranje Roadking en Marcel op mijn rooie Heritage terug naar sedona. 70 km heen en terug!!
Na 2,5 uur ( en die zijn lang als je geen boekje bij je hebt of geen internet op je gsm) kwam hij terug zonder sleutels!! Balen zeg!!! Toen maar even de politie gebeld in sedona of ze ondertussen niet gevonden waren......en jawel!!! 4 min nadat Marcel weg was uit sedona werden de sleutels afgegeven in een cadeauwinkeltje. Dus daar konden ze opgehaald worden. Gelukkig!!! Dus Marcel weer maar sedona, weer 1.5 uur!!! Dus dat mooie authentieke dorpje cottonwood, had ik ondertussen wel gezien!!! Nou en dit is dus echt niks voor Marcel!!! Die let altijd zo goed op z'n spullen!! Meestal zijn wij, vrouw en zonen, degenen die altijd alles kwijt zijn!!! Dus ja....... Waar je van houdt ga je op lijken!!
eind goed al goed, zijn we einde vd dag neergestreken in williamson in een bijzonder motel aan route 66. Waar je kunt shoppen bij echte westernwinkels, mooie oude auto's en tankstations kunt bekijken. Waar revolvers in de vitrine liggen naast de kitschie Western riemen en laarzen. Waar je een zadel kunt laten maken en waar bijzondere exemplaren van verkoopsters in de winkel staan!! Kennen jullie Edith bunker nog???? Nou die staat hier te verkopen!!! Haha!!! Althans een lookalike!! Ik had eigenlijk een geluidsfragment op moeten nemen, het was kostelijk!!! Een oudere grijze dame met ouderwets grote bril op, stem van Edith Bunker en westernblouse met spijkerbroek aan. Natuurlijk heb ik ook even westernlaarzen gepast, helaas niet in mijn maat!! Toen maar lekker gaan eten bij een super tof tentje met live muziek.
Zometeen lekker slapen en morgen route 66 rijden richting Kingman.
Elly we logeren in Best Western's Inn& Suites morgen.

• 12 Juni 2015 - 08:17

Wies:

Wat een verhaal. Leuk hoor. je maakt nog eens wat mee. Groetjes goeie reis nog verder

• 12 Juni 2015 - 09:30

Dominique:

Superfoto's! Hier wil ook ooit eens naartoe! Heerlijk!!! Geniet!

• 12 Juni 2015 - 10:09

Conny Verschuuren:

Toch altijd een beetje genieten als eens een keer niet jij de sleutels kwijt bent......
    Dat herken ik!!
    Doe mij trouwens die turquoise auto maar!

Knuffel van Conny en geniet ze nog

• 12 Juni 2015 - 20:30

Margriet:

Mooi verhaal van die sleutel. Sedona was jaren geleden toch minder toeristisch. De omgeving is inderdaad prachtig. Leuk dat jullie route 66 doen. Nog veel plezier.

• 13 Juni 2015 - 15:46

Rita:

leuk verhaal. De foto's zijn wel prachtig! Maar de kermis daar kan ik me wel iets bij voorstellen. Ik wil er ook graag naartoe maar dat is de reden dat Azië mij erg trekt. De jongens hebben gister samen hier gegeten en het gaat prima hier. Groetjes en geniet ervan ben benieuwd wat jullie verdergaan doen.

• 13 Juni 2015 - 16:38

Emelie :

super fijn Rita!!! Gelukkig is het lang niet overal toeristenkermis. En eigenlijk heb je dat overal wel, ook in Europa. Maar dit stukje Arizona is dus heel geliefd en vormt het toerisme de belangrijkste inkomstenbron. En het scheelt ook waar je net vandaan komt. Als je vanuit las Vegas direct naar arizona gaat dan zal je daar geen last van hebben want dan is las Vegas de grootste kermis. Maar kom je uit de stille en uitgestrekte natuurgebieden dan valt je dit erg op. En doorgaans hebben we heel veel km "s gereden zonder iemand tegen te komen.