Carmel - Reisverslag uit Bracken, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu Carmel - Reisverslag uit Bracken, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu

Carmel

Door: Emelie

Blijf op de hoogte en volg Emelie

20 Juni 2015 | Verenigde Staten, Bracken

Gisteren hebben we een rustdag genomen in het mooie plaatsje Carmel. Ons hotel is heerlijk. We kunnen hier lekker buiten zitten bij onze kamer met uitzicht op de oceaan. Het ontbijt kan je meenemen naar buiten. Marcel kwam met een heerlijk ontbijtje terug gisteren en zette het op de tuintafel op het balkon. Al gauw genoeg kwamen er twee schooiers aanvliegen die niet bepaald bang uit waren gevallen. Van twee kanten kwamen ze steeds dichterbij gefocust op ons ontbijtje. Jut en jul de zeemeeuwen!! Blijkbaar gewend dat ze hier iets krijgen maar niet van ons. Na het ontbijt zijn we Carmel in gelopen. Er zijn veel mooie winkels en heel veel artgallery's waar ik maar eens een kijkje moest nemen. Snelle "broodkunst" voor enorme prijzen. Maar gezien het vele aantal dat hier zitten moet kunst hier goed verkopen!
We zijn richting strand gelopen met het idee om misschien even aan het strand te kunnen liggen. Het zachte witte zand en het heldere blauwe water zagen er heel uitnodigend uit. Maar die koude wind was nog steeds ijzig koud. Dus eerst maar eens schoenen uit en langs de branding door het water lopen. De temperatuur van het water was net zo ijzig als de wind. Een paar dappere kinderen renden snel heen en terug in het water en verder werd er veel gesurft. Ik herinner me de woorden van de hoteleigenaresse, its never warm here, en we houden het maar op een strandwandeling voor vandaag. Wat ook heerlijk is. Er staan hier giga huizen langs het strand. Welstandscommissie hebben ze niet denk ik want je ziet alle stijlen door elkaar. Na een uurtje gelopen te hebben besluiten we koffie te gaan drinken in het dorp. Het is pittoresk met allemaal cottages, perfect schoon en bijgehouden. In een smal steegje vinden we een koffiebar met lekkere verse broodjes. Hier is het even windstil dus we streken neer op het uitnodigende terrasje in de zon. Onze Schotse buren streken ook neer aan het tafeltje naast ons en we raakten weer gezellig aan de praat. Zij hadden al veel gezien van deze omgeving en trokken ook rond zoals wij. We raadpleegden de lonely planet nog even en besloten om het natuurpark direct onder Carmel te gaan bezoeken. Daar zouden zeeleeuwen zitten. Dat was een goede keuze die we gemaakt hadden want het bleek weer een super stukje natuur te zijn. Je kon wandelen langs de rotsige kustlijn en kwamen veel diersoorten tegen. We hebben deze reis sowieso veel dieren gezien en kunnen fotograferen. Ik ga er nog een appart album van maken als we in het vliegtuig zitten. In dit reservaat zaten zeeleeuwen, dolfijnen,walvissen, aalscholvers, pelikanen, konijnen, hagedissen, vogels van allerlei soorten. En een zwarte kraai. Die hebben we tijdens onze reis elke dag gezien alsof die met ons meegereisd is.
De zeeleeuwen heb ik goed kunnen fotograferen. Ze zijn erg lui en liggen allemaal te ronken in de zon. En nu weet ik het zeker, Bruno, de hond van Hans en Rita, blaft als een zeeleeuw!! Haha!!
De natuur met de uitgesleten rotsen leken wel kunstwerken.
We hebben ons de hele middag verwonderd over dit mooie stuk natuur. Eind vd middag terug naar ons hotel en met een biertje en wijntje het plan voor de komende 4 dagen uitgezet. Want we moeten wel weer terug naar las Vegas omdat we woensdag het vliegtuig moeten halen. Daarna hebben we gegeten bij een (nep) Italiaan, lekkere vongole gehad. De espresso leek meer op Senseo, brrrrrrrr.
Vandaag gaan we de beroemde highway one rijden. Volgens onze reisgids is hier nog heel veel aan natuurschoon te zien. Dus we hebben er weer zin in!! Fijn weekend allemaal!!

• 20 Juni 2015 - 18:28

Margriet Jegerings:

Wisten jullie dat Clint Eastwood burgemeester van Carmel is geweest toen hij nog vele jonger was?
    Het is de moeite waard de Spaanse missieposten te bezoeken langs Highway One. Ook geschiedkundig interessant om te zien. San Luis Obispo en Santa Barbara zijn erg mooi.

• 20 Juni 2015 - 19:14

Emelie :

Ja dat wisten we van Clint Eastwood. We gaan vandaag inderdaad richting san Louis obispo. Helaas geen hotel geboekt daar omdat het echt abnormaal duur is. Niks onder de 200 dollar per nacht. Nu een hotel gevonden wat een beetje van de kust vandaan ligt. 135 dollar is het goedkoopste hier. Californië is heel erg duur. Zelfs las Vegas is goedkoper, raar maar waar.

• 21 Juni 2015 - 11:10

Ineke Van Den Berg:

Mijn computer blijft maar laden en toont geen foto's. Hij kan het niet meer aan!
    jammer hoor.

• 21 Juni 2015 - 13:49

Rita:

Haha. Dan moet ik ook eens gaan horen hoe die zeeleeuw klinkt als Bruno. Familie Smulders zit ook in las Vegas ivm een beurs. Het gaat jullie goed dat zie ik wel. Veel gezien zeg..
    Gr. Rita