grand canyon - Reisverslag uit Halls Crossing, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu grand canyon - Reisverslag uit Halls Crossing, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu

grand canyon

Blijf op de hoogte en volg Emelie

10 Juni 2015 | Verenigde Staten, Halls Crossing

Gisterochtend met enige tegenzin weer vertrokken uit het bijzonder mooie hotel in Winslow. Hotel Posado. Wow wat een plek was dat! Nog nooit zoveel kunst aan de muur gezien. Er was een museum op de eerste verdieping waar voornamelijk politiek getinte schilderijen hingen. Erg indrukwekkend. Het schijnt dat the Eagles gezongen hebben over dit hotel.
Vandaag zitten we in Flagstaff. Een heel leuk plaatsje in Arizona en een goede basis om de Grand Canyon te bezoeken. Dat hebben we gisteren gedaan. Nog zo'n natuurspektakel. We zijn het park ingereden en vervolgens reden er shuttlebussen om op punten te komen waar je zelf niet naar toe mag rijden. Sja zo'n bus..... En dan moet je Marcel hebben, die alles zelf wil regelen! Nou die was not amused tussen de Amerikaanse padvinders en waggelende plofkippen met te korte broeken of te strakke leggings aan. En dan nog het nieuwste speeltje van alle Japanners, de selfiestick!! Dit samen met TE joviale buschauffeur maakte er weer een onvergetelijke ervaring van.
sonde dat er zo'n kermis van gemaakt is. Maar ja ze moeten ergens geld aan verdienen!! Verder was de dag bewolkt wat een mysterieus sfeertje gaf. De weg terug naar flagstaff vonden we minstens zo mooi en indrukwekkend. Bij het laatste viewpoint kwamen we een motorrijder tegen op een BMW 800 gs. Zo te zien had hij al een hele toer gereden. Zwaar bepakt en de motor was behoorlijk sportief smerig met spetters modder. Weer zo'n momentje waarop we onze eigen motoren even misten. De man was in Dead Horse geweest. Het noordelijkste puntje van Alaska war de wegen eens per jaar toegankelijk.
Maar niet negatief over de Harley! Ze hebben ons naar de mooiste plekken gebracht zonder al te veel zadelpijn of ongemakken.

Eten in Amerika
Ontbijt hier is wel een dingetje! De meeste hotels hebben geen ontbijt. Een kopje koffie en keuze uit zoete ingepakte koeken en donuts. Als je buiten het hotel wilt ontbijten dan heb je keuze uit broodjes met ei en vlees. Ben je vegetarisch dan heb je wel een probleempje. Dan biedt fruit de oplossing.
Gisteravond hebben we heerlijk gegeten in flagstaff. Het valt op dat de Amerikanen heel veel ingrediënten gebruiken en veel keuzemogelijkheden hebben. Bij elke bestelling heb je weer een aantal keuzemogelijkheden. Verder wordt er niet lang getafeld. Als je bord leeg is komen ze vragen of je nog iets wilt en als je antwoord dan nee is, krijg je onmiddellijk de rekening.

Slapen in de hotels is heel erg goed. Overal hebben we hele goeie bedden gehad tot nu toe. Zelfs in goedkope standaardhotels zijn de bedden goed. Maar ja wat wil je met al die zwaarlijvigen. Die kunnen niet op een dun matras liggen!

Ik ga proberen wat foto's te uploaden. Ik begreep dat niet iedereen de foto's kanopenen. Jammer. Ik weet niet waar dat aan ligt.....

• 10 Juni 2015 - 17:38

Ineke Van Den Berg:

Ja, sommige ervaringen moet je gewoon opdoen. Zo'n bustocht lijkt me heel erg lachen.
    En de Grand Canyon was natuurlijk supermooi?
    liefs ineke

• 10 Juni 2015 - 18:02

Egelbeer Dompteur:

Wat een geweldig leuk initiatief van jullie om jullie 25 jaar huwelijk op deze wijze te beleven samen. Prachtige foto's en ook de gevleugelde teksten mogen er zijn.
    Veel genoegen samen
    Egelbeerdompteur

• 11 Juni 2015 - 09:05

Dominique:

Haha! Heel grappig jouw exacte beschrijving van de Amerikanen! En zoals Marcel heb ik er hier ook eentje die het op zijn heupen zou krijgen... Maar het moet wel spectaculair mooi geweest zijn! Emilie, jij moet een boek uitgeven met je ervaringen... Jij schrijft zo mooi!!!
    Prachtige foto's trouwens!

Veel liefs en nog heel veel plezier! Dominique en Herman

• 11 Juni 2015 - 19:52

Margriet:

Wat een avonturen maken jullie mee. De beschrijving van plekken en mensen herken ik maar al te goed. Monument. Valley is inderdaad magisch. Oude cowboyfilms. Herleven. Nog e plezier.

• 12 Juni 2015 - 07:05

Emelie :

Ik zag dat dit verslag maar half gepost was. Ik heb het bewerkt en nu staat de rest er ook op.