dag 3 en 4 - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu dag 3 en 4 - Reisverslag uit Aspen, Verenigde Staten van Emelie - WaarBenJij.nu

dag 3 en 4

Blijf op de hoogte en volg Emelie

04 Juni 2015 | Verenigde Staten, Aspen

Inmiddels zijn we 1537 km van las vegas vandaan. Overdonderd door het natuurspektakel waar geen einde aan lijkt te komen. Het geeft je een enorm gevoel van vrijheid maar ook ontzag. Gisteren een indrukwekkende detour van 23 km door Valley of the Gods gemaakt. De naam zegt het al...... 23 km offroad met horizontale en vertikale bochten op de Harley pffffffff. Deze kan in elk geval weer op het lijstje " nooit gedacht, toch gedaan"! Wat een uitdaging!! Deze tocht over het rode zand en grint leidde ons van de ene rode rotspartij naar de andere. Rotsen, zo hoog en zo bizar van vorm. Ze leken wel gebeeldhouwd. Als goden keken ze op je neer. Daar zit je dan met een dikke Harley onder je kont.....de zon brand op je gezicht, de kleuren zijn intens rood en de lucht is blauw. Je neus zit vol stoffig zand. Je zoekt een weg door het zand en dan rijdt je vlak langs zo'n enorme rots. Dan stelt die Harley niks meer voor, je voelt je ineens klein en nietig.
We hebben foto's gemaakt, maar eigelijk was het niet te fotograferen. Zo weids en groots.

Misschien vragen jullie je af: hoe bevalt de Harley?
Nou, we zijn er ondertussen heel eenduidig over. Een harley is voor de show en de bmw neem je mee op vakantie.
De harley rijdt geweldig, je zit op een luxe stoel. Maar het is een ramp als je bagage mee wilt nemen. Op mijn Herritage zitten prachtige stoere leren tassen, maar die zijn zo idioot van vorm dat zelfs een klein rugzakje er niet in past. De Roadking van marcel heeft luxe koffers, maar daar past net je lunchpakketje in. De bmw is wat dat betreft veel praktischer en gelikter. Maar eerlijk is eerlijk, bij een groen stoplicht even de hendel opendraaien is toch wel kikken. Zeker het geluid is toch wel anders dan van onze 800's.

• 05 Juni 2015 - 10:09

Conny:

Hai Liefies,

Wow, wat indrukwekkend. Het lijkt wel een film, prachtig. Wel ontzettend stoer, jullie op een Harley, maar zoals alle produkten uit de VS, het lijkt meer dan wat het is. En dat winkeltje, dat is toch echt uit een Western.

Hier is het ondertussen ook over de 30 graden, dus ik ben vandaag blij dat ik in mijn koel winkeltje zit.

Geniet lieve mensen,

Liefs Conny

• 05 Juni 2015 - 13:35

Ineke Van Den Berg:

Wat een schitterende foto's!!
    Jullie spelen niet alleen in een film, jullie maken een film! Super.
    En tja, wat denk je dan te midden van al dat buitenaards moois als met je met een colaatje op een bankje bij een film-winkeltje zit uit te rusten?

veel liefs ineke

• 05 Juni 2015 - 14:44

Emelie :

Dat winkeltje was in het plaatsje Redstone, een historisch plaatsje. Dat winkeltje daar moesten we even stoppen en een colaatje drinken. Het ligt in een wintersport gebied. We logeren nu in een wintersporthotel in Aspen. Dat is redelijk in de buurt van Denver. Een plaatsje waar je ineens geen obesitas meer ziet maar vooral mooie slanke dames die graag gezien willen worden. Een plaatsje waar geflanneerd wordt s'avonds, erg vermakelijk! Het sociale leven is precies zoals je in films ziet. Vooral heel erg overdreven!

• 05 Juni 2015 - 17:31

Theo Jegerings:

Geweldige foto's jongens!!! Wat een avontuur. Ben jaloers met grote J !!
    Veel lef Emelie dat je met zo'n zwaar bakbeest door het zand durft!! Petje af!
    Geniet er nog maar even van, ik schat categorie " once in a lifetime " !

Groetjes Laura en Theo

• 05 Juni 2015 - 20:02

Geert Tops:

Hoi Emelie Marcel,

Zeer leuk om jullie reis te volgen. Naast schilders talent ook schrijvers talent.
    Schitterende foto's. Een nadeel jullie maken ons wel zeer jaloers.
    Ik heb een kleine troost, volgende week ga ik enkele Franse cols fietsen. Heel heel veel plezier en geniet ze.

Groetjes, Tineke, Geert

• 05 Juni 2015 - 23:41

Emelie :

Theo, we dachten dat het once in a lifetime was, maar nu weten we het zo net nog niet. Hoe dan ook, elke motorrijder moet dit gedaan hebben in zn leven. En ze verhuren hier ook trikes ;)

• 06 Juni 2015 - 12:04

Dominique:

Heerlijke foto's! Jullie doen ons verlangen om dit stukje USA ook te ontdekken. Voor mij dan absoluut niet zelf op een Harley, maar eerder achterop bij Herman... En liefst nog met de jongens erbij! Die zullen dit ook fantastisch vinden! Geniet ervan!!!
    Dikke kus van Herman en Dominique

• 09 Juni 2015 - 12:42

Cath:

Hoi Emelie en Marcel,

Geweldig moet t zijn om daar zo rond te toeren! Geniet er van!
    Wij staan te trappelen om ons ook in dat "natuurgeweld" te storten.
    Zeker na 't zien van deze mooie foto's!
    Groetjes Piet & Cath